Salam dunia...

Thursday, January 12, 2012

Inna lillahi wa inna ilaihi raji'un...

Hatiku milikNYA…


Bismillahirrahmanirrahim…
Assalamu’alaikum buat seluruh sahabat, saudara, teman, dan rakan-rakan yang amat aku sayangi. Moga kalian sentiasa dalam rahmatNya..Amin.

Tatkala bahang “kepetahan” dunia makin terasa,
Manusia pula sibuk belumba-lumba,
Hati mula menjadi serba gelisah,
Kerana Dia engkau tinggalkan,
Siapakah Dia?
Dia lah, Allah Tuhan yang aku sembah dan sujud.

Ya Allah,
Hatiku milikMu,
Pimpinlah jalan hamba,
Agar tidak tersungkur,
Di keesokan hari.

Jutaan nikmatMu telah Kau beri,
Aku pula ingin memberikan hatiku padaMu,
Sedaya upaya aku usahakan untukMu ya Rabb.



Alam dunia yang kian menghambat,
Aku bimbang terjatuh,
Tapi, tatkala aku berikan hati ini padaMu,
Ternyata, Engkau berikan aku rasa bahagia,
Itulah yang aku rasa.

Telatah manusia..
Masya Allah, pelbagai aneka,
Begitulah rencah di atas kehidupan dunia.
Tapi, tatkala Kau berikan aku peluang untuk ingat padaMu,
Kau terus memberi kan aku daerah ketenangan.

Sungguh, Kau Maha Hebat Ya Rabb,
Izinkan aku untuk terus mencintaiMu hingga akhir hayatku,
Amin.

No comments:

Post a Comment