Salam dunia...

Friday, January 27, 2012

YA ALLAH… BERTABAHLAH HATI..

ALLAH ITU SENTIASA DI SISIMU

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh
Tiada yang lebih indah di dunia ini pabila urusan kita dengan Allah dapat kita sempurnakan cukup..
Tiada rasa yang lebih tenang pabila hati patuh dan tunduk bertemu dengan penciptaNya..
Allahu Akbar!!!

Segala yang bermula pasti akan ada akhirnya
Dalam derita akan ada bahagia yang akan tiba
Tiap pertemuan jua akan adanya perpisahan
Dan tiap yang hidup pasti punya akhirnya
Begitulah masa berlalu.

Ya Allah
Hamba terlalu banyak dosa padaMU
Dan aku ingin sentiasa kembali padaMU
Berilah hamba taufiq dan hidayahMU
Segala yang berlaku adalah kerana aku
Bukan salah mereka atau sesiapa.

Sekian kali aku bermuhasabah
Jawapan ku temukan
Rupa-rupanya belum cukup sempurna pengabdian diri ini padaMU.
Maafkan hamba Ya Ilahi.

Firman Allah, Surah Al-Baqarah, 2: 186
“Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah) bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdo’a apabila dia bermohon kepadaKu, maka hendaklah mereka memenuhi (segala perintah)Ku dan hendaklah mereka beriman kepadaKu agar mereka selalu berada dalam kebenaran.”
~Maha Benarlah firman Allah~

2 comments:

  1. ASSALAMUALAIKUM.akak ade masalah k?

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah, x ada apa2..skadar muhasabah diri yang mendalam pada diri..syukran =)

      Delete